Cross -Border Trade of Business Environment: Čínské celní optimalizace reformy podnikatelského prostředí

Poznámka editora:

Podle „Zprávy o podnikatelském prostředí“ Světové banky se od roku 2018 ukazatele „křížového obchodu“ mé země výrazně zlepšily a od roku 2014 do roku 2017 na 65. v roce 2018 vzrostly z více než 90.V roce 2019 pokračovala v postupu na 56, se skóre pohodlí 86,5, překonala devět dovozů a vývozu Japonska, Panamy a Nového Zélandu jako přepravní země a regiony.Čínské ukazatele obchodu se výrazně zlepšily po dobu dvou po sobě jdoucích let, což těžilo z vysoké pozornosti čínské vlády na podnikatelské prostředí. hraniční obchod.

Čínský výzkumný ústav pro integritu Čína se týká zprávy „Obchodní prostředí 2020“ Světové banky “a veřejné informace o zvycích, které čtenáře představují v žebříčku čínských křížových obchodních ukazatelů a reformní opatření a výsledky čínských zvyků v nedávném roky.

1. Čínská výhoda pro křížové -ponor se výrazně zvýšilo po dva po sobě jdoucí roky

Podle „Zprávy o podnikatelském prostředí“ Světové banky se od roku 2018 ukazatele „křížového obchodu“ mé země výrazně zlepšily a od roku 2014 do roku 2017 na 65. v roce 2018 vzrostly z více než 90.V roce 2019 pokračovala v postupu na 56, s skóre pohodlí 86,5, překonala 9 dovozů a vývozu včetně Japonska, Panamy a Nového Zélandu, což jsou všechny regiony a regiony, kde je přepravována námořní doprava. vyšší úroveň v tomto indikátoru.(Norsko, Švýcarsko, Turecko a další země, které dosáhly spojenectví Tarifů s EU, jakož i obchod s pozemní dopravou mezi Spojenými státy, Mexikem, Kanadou a dalšími zeměmi. Existuje 49 souvisejících ekonomik. Křížový obchodní odpor je malý))))))))

Ukazatele obchodu Číny se významně zlepšily po dva po sobě jdoucí roky, které těžily z reformního procesu čínské vlády, což silně propaguje opatření. -Borered Trade Rechvience.Lze říci, že zlepšení čínských ukazatelů obchodních obchodních ukazatelů úzce souvisí s úsilím zvyků na všech úrovních Číny.

2. Jak Světová banka vyhodnocuje čínský titul v oblasti výhodného výhodní

Křížový obchod se týká výměny zboží a práce mezi zemí a zemí, včetně křížového dovozního a vývozního ujednání, křížových obchodních modelů, křížových vypořádání a dalších činů souvisejících s obchodem s přenesením.

„Zpráva o obchodním prostředí“ Světové ukazatele obchodního prostředí “(konkrétní ukazatele následujících ukazatelů) zaznamenává čas a náklady na logistický proces importu a exportu zboží (s výjimkou tarifů) a měří tři v procesu dovozu a exportu of Program skupiny.

(1) Ukazatel dodržování dokumentů odráží čas a náklady na čas a náklady všech vládních agentur, které splňují zdrojové ekonomiky, cílové ekonomiky a jakoukoli tranzitní ekonomiku.

(2) Podávání hranic odráží ukazatele všechny řady procesů souvisejících se všemi inspekcemi a nakládkou a vykládkou zboží hranicí ekonomiky))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

(3) Domácí doprava.Čas a náklady na domácí dopravu jsou ovlivněny mnoha vnějšími faktory, jako je geografie a terén, kapacita silničního provozu a obecná infrastruktura tranzitních oblastí, přístup k nejbližšímu přístavu nebo hranici a umístění skladu obchodního zboží nebude přímo ovlivněna obchodní politikou a reformou ekonomiky.Tato data se proto nepoužívají při výpočtu obchodu s křížovým bodem nebo při hodnocení pohodlí obchodu s křížovým bodem.

Světová banka skóroval ukazatele obchodního obchodu z 190 ekonomik, tj. Pořadí pohodlí obchodu v ekonomice závisí na jeho skóre v křížovém obchodě. Soulad a dodržování hranic.

Světová banka si vybrala dvě města v Šanghaji a Pekingu pro pohodlí podnikatelského prostředí s hmotností 55%a 45%.Mezi nimi, protože Peking je vnitrozemským městem, Světová banka jej hodnotí prostřednictvím vstupu a výstupu a nákladů pekingských podniků v přístavu Tianjin a konkrétně kontroluje Šanghaj a Peking.Údaje o obchodě s křížovým bodem jsou shromažďovány dotazníkovým průzkumem operací místních zboží, celních deklaračních bank, agentur pro správu přístavů a ​​obchodníků a budou dále komunikovány s respondenty a konzultují relevantní celní oddělení a instituce třetích stran dotazník.

3. Reforma, účinnost a význam v křížovém obchodu v obchodě s přenesením

Během současného zvláštního období nejsou čínské zvyky nejen důležitými regulačními orgány, které přísně dodržují bezpečnost země, ale také klíčovou roli konkrétního prováděcího oddělení čínské vlády optimalizovat a zlepšovat pohodlí křížového obchodu,, a předpokládejme, že implementace „optimalizovaného obchodního prostředí Portálu Státní rady na podporu křížového překročení pracovního plánu obchodního obchodu vedl reformu pohodlí mezioborového obchodu.

1. Funkce obecné správy zvyků: koordinace, plánování, dohled a externí výměny

Obecná správa celních implementuje politiky, politiky a rozhodnutí ústřední vlády -vyřizování a nasazení ústřední vlády a provádí celkové plánování, plánování, dohled a externí výměny na práci zvyků v procesu plnění jejich povinností.Mezi hlavní povinnosti patří:

(1) Odpovědnost za celní práci země

(2) Odpovědný za organizaci výstavby „Velké celní vůle“ přístavu

(3) Odpovědné za práci na celním dohledu

(4) Odpovědné za dovozní a exportní tarify a další správu daní a poplatků

(5) Odpovědný za vstup a odchod z sanitární karantény

(6) Odpovědný za právní karanténu dovozního a exportu zboží

(7) Odpovědný za řízení celních rizik

(8) Odpovědné za celní statistiky, jako je obchod s národním a vývozem zboží a další zvyky

(9) Odpovědný za komplexní řízení pašování na celostátní úrovni

(10) Odpovědnost za formulaci a organizaci provádění plánování celní vědy a technologií, laboratorní konstrukce a pravidla technického zabezpečení

(11) Odpovědný za mezinárodní spolupráci a výměny v oblasti celních škol

(12) Vertical Management Národní zvyky

(13) Dokončete další úkoly přidělené ústředním výborem strany a Státní radou

2. Role zvyků v obchodě s přenesením

Během zvláštního období prevence a kontroly epidemie se zaměření práce celních složek proměnilo v koordinované pro podporu prevence a kontroly epidemie a podpoře stabilního růstu zahraničního obchodu. Optimalizuje obchodní prostředí přístavu a zvyšuje firemní důvěru a pocit zisku.Snažte se podpořit stálý růst zahraničního obchodu a přispívat větší přispívání k obsluhování hospodářského a sociálního rozvoje země.

V posledních letech se zvyky na všech úrovních Číny zavázaly zjednodušit správu a decentralizaci na podporu pohodlí obchodu a nadále prohloubit reformu přístavu.Optimalizujte rozložení portu.Integrujte obsah celních operací, propagujte „kontrolu -in -one“, rozšířte „více vyšetřování a jednoho“, optimalizujte proces celního odbavení a komprimujte dobu celního odbavení.Zrychlete „jediné okno“ mezinárodního obchodu a uvědomte si „One -Login a Full Netcom Office“ podniku.Za účelem dosažení cíle „dále“ vede Čínské zvyky také přesné benchmarking v souladu s standardy Světové banky a srovnatelnými hodnoceními, provádí kontroly v hloubkách, najde nedostatky a dále optimalizuje pohodlí křížového obchodu v přístavech.

3. Celní úřady na všech úrovních v oblasti obchodní reformy a efektivity

(1) Reforma a účinnost obecného správy zvyků

V posledních dvou letech obecná správa zvyků pevně podporovala implementaci „optimalizace pracovního plánu propagace obchodního prostředí“ v souladu s rozdělením odpovědností.Počínaje celkovou situací národní bezpečnosti a celkových zájmů, podporujte zjednodušenou správu a decentralizaci na podporu pohodlí obchodu, aktivně prohlubují reformu přístavu a přispívají ke zlepšení křížového obchodu s křížovým obchodem.

V roce 2018 se obecná správa zvyků zaměřila na optimalizaci podnikatelského prostředí pro podporu výstavby „jediného okna“ mezinárodního obchodu, posílila pokyny pro propagandu politiky, formulovala regulační metody, optimalizovala systémy a obchodní procesy a posílila zaměření reforem bez papíru bez papíru a posílení zaměření bez papíru reforem Konkrétní opatření jsou:

① Zasažte mechanismus sledování času sledování původního místa původu, který institucím pomáhá institucím zlepšit efektivitu vízových prací přijetím praktických opatření.

② Posilujte propagandu a vedení politiky, povzbuzujte podniky, aby přijaly metodu „předběžné prohlášení“ a aktivně propagovaly konstrukci systémů monitorování v reálném čase pro příkazy k deklaraci.

③ energicky podporujte integraci celního odbavení na celostátní úrovni a dosažení sjednoceného prohlášení o dokumentech.

④ Ve spojení se státní správou zdanění za účelem urychlení reformy daňového formuláře bez dokumentu je daňový formulář sjednocený.Tisk „Zvláštní platební knihy pro celní celní celostátní celostátní úrovně k dosažení úplného pokrytí celního obchodního webu.

⑤ Studujte a formulujte celní regulační metody pro celní přepravu a odchod zvyků, podporujte legislativní práci multimodálního dohledu nad celními přepravy a optimalizujte odpovídající obchodní systém.

⑥ Propagujte výstavbu „jediného okna“ mezinárodního obchodu a neustále komprimují dobu celního odbavení.Podniky mají přistupovat ke standardní verzi „Jednoho okna“ prostřednictvím provinčních portálů nebo získat přístup k webové stránce národního sjednoceného portálu „Single Window“ www.singlewindow.cn pro získání služeb.

津 Byly nasazeny speciální operace pro zlepšení usnadnění křížového obchodu v Pekingu, Šanghaji a Tianjinu.Založil koordinovaný mechanismus propojení oddělení a podpořil úspěšné zkušenosti.

V roce 2019 společnost Čína Customs vylepšila pohodlí obchodu s přenesením prostřednictvím komplexní implementace prognózovaného celního odbavení, modernizaci infrastruktury přístavu, optimalizací celního dohledu a vyhlášením nákladů na dovoz a dodržování vývozu.Konkrétní opatření zahrnují:

① 92 z 116 certifikátů celních celních celních úprav pro zvyky zvyků zvyklostí dále zefektivnit správní schválení záležitostí k dosažení úplného pokrytí pilotů „oddělení licencí“ v obchodní licenci zapojené do podniků.

② Dále zjednodušuje regulační dokumenty a postupujte podle dokumentu na základě 46 typů roku 2019, ověření portálu dvou regulačních certifikátů bylo zrušeno v roce 2019.V současné době, s výjimkou čtyř typů důvěrnosti bezpečnosti a nelze je připojit k internetu, zbývajících 40 typů realizovalo online deklaraci a online zpracování v sekci Port Nuclear Inspection.

③ Pokud jde o náklady na celní odbavení, zvyky společně s příslušnými odděleními společně regulují chování při nabíjení přístavu a podporují snížení nákladů na celní odbavení.Projekt provozu přístavu je snížen z 15 položek na 11 položek;

④ Podpora hluboké integrace celního inspekčního podniku se z původní série změní na paralelu;

⑤ Neustále zlepšuje úroveň aplikace „jediného okna“ mezinárodního obchodu, realizujte úplné pokrytí celostátního přístavu a poskytujte 16 hlavních funkcí, jako je deklarace celních škol, logistika, vrácení peněz, finance a křížový e -komerce, e -commerce, a spojit se s 25 systémy oddělení.

改革 取得 了 较 大 成效 , 根据 海关 总署 公布 数据 , 2019 年 , 国 进口 整体 时间 时间 , , 较 较 较 较 较 较 较 较 较 年 压缩 压缩 压缩 整体 通关 通关 时间 2,6 小时 , 较 较 较 较 2017 年 : : : : : , , , 较 较 较 , , 较 , 较 : , : : : : : : : : : : Denně lidí „14. ledna 2020).Odráží se to ve Zprávě o podnikatelském prostředí, čínské ukazatele obchodu se zvýšily z více než 90 v roce 2018 v roce 2018 na 65. místo a v roce 2019 vzrostly na 56. místo.

(2) Celní reformy a výsledky v pekingu v Šanghaji a Pekingu

Shanghai a Peking, jako světové banky, které jsou zaměřeny na čínské obchodní prostředí, je místní celní reforma v podstatě stejná jako obecná správa celních škol.

Customy v Šanghaji se zaměřují na podporu předběžného prohlášení o zboží, optimalizaci celního odbavení zvyků, žádnou papírovou reformu přístavních operací a náklady na snížení nákladů na dovoz a vývozní celní provinění. Provozní poplatky za přepravní společnosti, poplatky za celní deklaraci atd. V poplatcích za dodržování obchodu se výrazně se výrazně snížily.Viz tabulka 4 pro konkrétní opatření.

Peking je vnitrozemské město a jeho námořní doprava je přepravována hlavně prostřednictvím přístavu Tianjin. a standardizovat nabíjení přístavu přístavu.Viz tabulka 5 pro konkrétní reformní opatření.

(Pekingské zvyky, společně s celníky Tianjin, vydaly 7 „oznámení“ a akční plán zahrnující ① „oznámení o dalším optimalizaci podnikatelského prostředí ke zlepšení pohodlí křížového obchodu s Pekingem a Tianjinem“ ② Oznámení několika měření křížových opatření – -Oznámení o několika měřítcích křížových opatření -“ Pohodlí o příhraničním obchodu „③“ oznámení o další optimalizaci podnikatelského prostředí ke zlepšení vymoženosti křížového obchodu s Pekingem a Tianjinem „④“ o nepřetržité optimalizaci podnikatelského prostředí na podporu pohodlí Pekingu -Tianjin Cross -Border Trade, “ Oznámení „⑤“ Oznámení o nepřetržité optimalizaci pohodlí přírůstkových opatření pro usnadňování obchodu na podporu usnadnění křížového obchodu „⑥“ Oznámení o prohlubujícím se optimalizaci podnikatelského prostředí v Pekingu -tianjinu, aby se dále podpořilo křížové křížení -Border Trade „⑦ prohloubit reformu obchodního prostředí Pekinga -tianjin Port, aby se dále podpořila několik opatření na podporu usnadnění křížového obchodu“ a „společný zvláštní akční plán pro propagaci Pekingu -Tianjin Cross -Border Trade Convenience v roce 2019. )

(3) Jiné celní reformy

Zavedením „Optimalizace předpisů o podnikatelském prostředí“ se optimalizace podnikatelského prostředí stala v této souvislosti jednou z důležitých strategií rozvoje. V jiných městech v mé zemi také aktivně reagovala na reakci podle místní skutečné situace, reformní opatření se zavádějí, aby nadále optimalizovaly pohodlí křížového obchodu v celních úřadech.Reforma je uvedena v tabulce 6.

Začtvrté, závěr

Do roku 2020 je moje země ve zvláštním období epidemické prevence a kontrolu a budování studňové společnosti v celém místě. A kontrola a podpora růstu zahraničního obchodu, zvyky na všech úrovních v zemi dále sledují bezpečnost země. , ve zvláštních opatřeních pro obchodní zařízení pro křížové -Optimalizace podnikatelského prostředí přístavu a nadále přispívat ke zlepšení čínského podnikatelského prostředí:

Za prvé, řízení rizik je hlavní linií pro posílení dohledu, aby přísně pozorovala bezpečnost země.Vyrovnejte rizikové body v procesu křížového obchodu, urychlete shromažďování informací o riziku, urychlete konstrukci sjednocené analýzy prevence a kontrolního mechanismu řízení rizik konstrukce a úsudku a centralizovaného velení a rozsahu regulačního Rozsah pro rozšíření a rozšíření do výstupu z celého řetězce a širokých polí.

Druhým je i nadále zjednodušit správu a decentralizaci, optimalizovat služby a podporovat pohodlí obchodu.Integrujte obsah celních operací, dále snižte schvalovací položky, podporujte „kontrolu -in -one“, rozšířit „více vyšetřování a jednoho“, optimalizovat proces celního odbavení, snižovat provozní odkazy a postupy ve věcech a snížit celní prominutí ve věce čas.Integrujte různé typy zdrojů a údajů vládních služeb, urychlete výstavbu informačních platforem pro veřejné služby pro stavební a exportní podniky, shromažďují a vyřešte standardy vstupu a exportu vstupu, technických předpisů, politiky a opatření dozoru atd. A poskytují a poskytují a poskytují platby a poskytují a poskytují. Pohodlné dotazování a poradenské služby pro importní a exportní podniky snižují informace a transakční náklady získané podnikem.

Třetí je i nadále prohloubit reformu přístavu a snížit nepokojnou konkurenci.Počínaje celkovou situací národní bezpečnosti a celkových zájmů optimalizujte rozložení portů, integrujte porty s podobnými vzdálenostmi, uzavírají přístavy s objemem malých podniků a proveďte komplexní hodnocení aktivního podnikatelského prostředí pro různé přístavy, aby se snížila nekorobná konkurence a nízká – – nízká – – nízká – – nízká – nízká – Opakující se konstrukce přístavu na úrovni.

Asistent výzkumného pracovníka na Integrity Research Institute of Jindi Ocean China